Wymiana uszczelki pod głowicą 1.9 TDI AGR

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Artur83
    Classic
    • 2010
    • 4

    Wymiana uszczelki pod głowicą 1.9 TDI AGR

    i tak gasnie co 10 minut czy tylko raz przy rozgrzewaniu ?
  • maxus
    Classic
    • 2009
    • 17

    #2
    Wymiana uszczelki pod głowicą 1.9 TDI AGR

    Witam tak jak temat mówi, chcę wymienić (muszę) uszczelke pod głowicą. Dodam tylko że nie jestem mechanikiem i wymieniałem uszczelkę tylko w swoim Audi B4 benzyna, tam jest rozrząd bezkolizyjny i poszło w miarę ok.

    Jak jest z TDI ? Wymieniał ktoś, może coś podpowiecie z czym są problemy i czy lepiej dać 700 zł "obcemu".

    W sumie obawiam się tylko rozrządu. Wyprostujcie mnie jak się mylę :roll:

    Komentarz

    • Ziomal
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 5841
      • Octavia I (1U2)
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

      #3
      maxus, i tak będziesz musiał dac komus pozniej zarobic bo nie ustawisz kąta wtrysku bez VAG'a , proponuje żeby zrobił to ktoś kto ma blokady rozrządu
      Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

      Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

      Jest O1 1.6 BFQ

      Komentarz

      • maxus
        Classic
        • 2009
        • 17

        #4
        Hmm kąt wtrysku nie znam się na tyle ale czemu miałby się przestawić?

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #5
          No to jak nie wiesz czemu mialby sie przestawic, to proponuje nie brac sie za wymiane tego samemu




          Tu masz opis, ale oni tez nie wiedza co to VAG i potem pojawia sie takie watki na forum, jak np. auto nie odpala jak jest zimno itd
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • maxus
            Classic
            • 2009
            • 17

            #6
            Hmm no ok zaraz przeczytam, znajomy ma vaga ale nie wiem czy na tyle opanowanego żeby to później ustawić :wink:

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #7
              Glowice bardzo czesto przy wymianie uszczelki oddaje sie do planowania, a co do rozrzadu to zaloz nowy pasek, reszta podzespolow jak nie ma wiecej jak 30-40kkm to mozna zostawic na te kolejne 50kkm.
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • maxus
                Classic
                • 2009
                • 17

                #8
                silnik miał wszystko wymieniane 4 miesiące temu, poza uszczelką pod głowicą. Więc rozrząd ma 4 miesiące, chyba nie czas jeszcze na niego :wink: Nie wygląda na trudne zadanie, Na tym "tutorialu" nie ma nic o oznaczeniu wałka na dole. Hm zwykła rolka to jest?

                [ Dodano: Sro 21 Paź, 09 22:59 ]
                A i rozumiem że ten silnik jest "kolizyjny" nie tak jak w moim Audi ?

                Komentarz

                • KristopherT
                  Drive
                  • 2008
                  • 45

                  #9
                  To jest właśnie przykład jak nie należy wymieniać rozrządu.

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #10
                    Takie poradniki sa w necie, coz ja poradze. Ale dobrze ze takie sa, potem kto inny ma co robic i na czym zarabia, a wiec interes i tak sie kreci :szeroki_usmiech
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • Viniu
                      Rider
                      • 2008
                      • 517

                      #11
                      Zamieszczone przez maxus
                      chcę wymienić (muszę) uszczelke pod głowicą
                      A czy masz objawy uszkodzonej uszczelki ?? Ucieka Ci płyn chłodniczy ?? Masz "majonezową" konsystencję w zbiorniczku wyrównawczym ?? Przybywa Ci oleju (mazi) na bagnecie ?? Pytam, bo być może nie ma potrzeby jej ruszania.. ?? Nic o objawach nie wspominałeś...
                      Pozdrawiam

                      Komentarz

                      • maxus
                        Classic
                        • 2009
                        • 17

                        #12
                        Wspominałem w innym temacie, zapowietrza mi się układ i nie da rady go w żaden sposób odpowietrzyć nie grzeje dolny wąż jest zimny a u góry gorący z nagrzewnicy nie wraca ciepłe. chłodnica lodowata, termostat jest 2-gi sprawdzałem go w szklance otwiera. Pompa wody mogła by czynić taka manianę?

                        Komentarz

                        • rss
                          L&K
                          • 2009
                          • 1098

                          #13
                          moglaby, tak samo jak zasyfiala od srodka chlodnica.
                          zwroc uwage ze w porownaniu z benzyna diesel rozgrzewa sie duzo wolniej.

                          jesli nie masz 'zjawisk' typu majonez, woda w oleju lub olej w wodzie to UPG powinna byc ostatnia rzecza ktora bedziesz robil.

                          jesli jednak sprawdzisz caly uklad i zdecydujesz sie zdemotnowac glowice to sprawdz czy nie jest peknieta.

                          aha. w mojej opinii wybierz takiego mechanika ktory ta glowice bedzie w stanie sprawdzic.
                          kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                          _________________________________________
                          Do sprzedania:
                          komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                          zaciski do hamulcow 280mm.

                          Komentarz

                          • KristopherT
                            Drive
                            • 2008
                            • 45

                            #14
                            maxus,
                            Ostatnio miałem podobne objawy (może to coś pomoże):
                            - dolny wąż od chłodnicy: zimny
                            - górny wąż do chłodnicy: ciepły (po dłuższym czasie gorący)
                            - chłodnica: zimna
                            - wąż od nagrzewnicy: zimny
                            - wąż do nagrzewnicy: ciepły
                            - ogrzewania w kabinie: brak
                            - termostat: sprawny (sprawdzany w szklance)
                            - płyn w zbiorniczku wyrównawczym: w normie (nie ubywało), brak śladów oleju
                            - powrót płynu w zbiorniku wyrównawczym: brak (gdy silnik chodzi przez ten wężyk powinien wracać nadmiar płynu)
                            - olej: w normie (nie ubywało)
                            - nieszczelności w układzie chłodzenia: brak
                            - wskaźnik temperatury: po ok 10 km wchodził na czerwone pole - aby nie wchodził maksymalna prędkość 90 km/h

                            Przyczyna: oderwany wirnik od pompy wody
                            Wspomnienia: bezcenne

                            Proponuje zrobić podobny rachunek sumienia...

                            Komentarz

                            • maxus
                              Classic
                              • 2009
                              • 17

                              #15
                              Zamieszczone przez KristopherT
                              maxus,

                              - dolny wąż od chłodnicy: zimny
                              - górny wąż do chłodnicy: ciepły (po dłuższym czasie gorący)
                              - chłodnica: zimna
                              - wąż od nagrzewnicy: zimny
                              - wąż do nagrzewnicy: ciepły
                              - ogrzewania w kabinie: brak
                              - termostat: sprawny (sprawdzany w szklance)
                              - płyn w zbiorniczku wyrównawczym: w normie (nie ubywało), brak śladów oleju
                              - powrót płynu w zbiorniku wyrównawczym: brak (gdy silnik chodzi przez ten wężyk powinien wracać nadmiar płynu)
                              - olej: w normie (nie ubywało)
                              - nieszczelności w układzie chłodzenia: brak
                              - wskaźnik temperatury: po ok 10 km wchodził na czerwone pole - aby nie wchodził maksymalna prędkość 90 km/h

                              Dzięki mam identyczne objawy dosłownie 100% Sprawdzę pompę dzięki jeszcze raz. Pozdro

                              Komentarz

                              • rudiszubert
                                Classic
                                • 2013
                                • 6

                                #16
                                Pozwolę się podpiąć do tematu .
                                Przypuszczam , że do wymiany mam uszczelkę pod głowicą , ale nie mam powyższych objawów . Może tylko to , że widać ślady oleju w wodzie , bo mam ją w układzie . Objaw jest następujący . Po włączeniu silnika w zbiorniczku wyrównawczym pokazuje się dużo bąbli powietrza (kompresji) . Do momentu kiedy się nie zagrzeje silnik do normalnej temperatury pracy , nic się nie dzieje , ale póżniej wyrzuca wodą przelewem zbiorniczka . Co jakieś 100 km trzeba dolać ok. 1 litr wody . Octavia I 2001 TDI . Czy w tym silniku można samemu ez problemów typu ustawianie wtrysku , poradzić sobie samemu ? Znam się trochę na takiej robocie , wymieniałem w innych silnikach i nie musiałem nic ustawiać poza zgraniem rozrządu na znaki .

                                Komentarz

                                Pracuję...